L’equip de psicopedagogs de la xarxa d’escoles de la Fundació Vedruna Catalunya Educació juntament amb professionals de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar (UTAE) de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, han fet públiques noves eines de cribratge que poden ser de gran utilitat per tal de detectar en edats primerenques possibles trastorns relacionats amb el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura i de la numeració i el càlcul a les escoles.
El projecte conjunt entre ambdues institucions, fruit d’un conveni de col·laboració que es va iniciar el 2012, ha permès dur a terme un treball d’investigació científica que ha portat a desenvolupar eines per a la detecció precoç que, en el marc d’un projecte d’escola inclusiva, són un pas més per garantir una educació integral de tots els i les alumnes.
L’objectiu és tenir un primer filtratge en el procés d’aprenentatge de la lectoescritura i de la numeració i càlcul, així com de possibles dificultats atencionals a finals de P5 . Aquestes dades poden ajudar a reduir els efectes d’una deficiència o possible trastorn a partir d’una intervenció primerenca, poden facilitar la implementació de mesures d’atenció a la diversitat i optimitzar el desenvolupament integral de l’alumne/a.
Tant els resultats de la recerca com les mateixes eines de cribratge que s’han presentat es posen a disposició de centres educatius, fundacions, entitats i/o institucions que en vulguin fer ús i es podran descarregar des del web de la Fundació Vedruna Catalunya
CONTACTE: Ismael Perálvarez- cap de l’equip de psicopedagogs de Vedruna Catalunya Educació ismaelperalvarez@vedrunavall.cat
TF de contacte 655609779
WEB AMB MATERIALS : ENLLAÇ A LA RECERCA